Tulkot

Izmantojiet Google, lai tulkotu vietni. Mēs neuzņemamies atbildību par tulkojuma precizitāti.

Hei, 4. un 3. klases matemātiķi 2016./17.m.g.! V kārtas uzdevumi

Hei, 4. un 3. klases matemātiķi 2016./17.m.g.! V kārtas uzdevumi

1)  Kā ar papīra locīšanu iegūt taisnu leņķi?  Kā no taisnstūra  ar locīšanu iegūt kvadrātu?

2)  Konstruē (uzzīmē) 6 nogriežņus, lai tiem kopā būtu 6 galapunkti! Izdomā vairākus dažāda veida zīmējumus!

3)  Konstruē 6 taisnes, lai tām būtu 4 krustpunkti! (Atceries, ka taisne ir bezgalīgi gara)

4)  Plauktā 5 zvaniņi, 3 stabulītes un 2 zaķīši. Artūrs grib izvēlēties draugam dāvanu no 3 šīm rotaļlietām. Cik dažādos veidos viņš to var izdarīt? (Visas rotaļlietas var būt arī vienādas).

5)  Vienu gadu februārī bija 5 svētdienas. Kurā dienā šai gadā bija 13. februāris?

6)  Cik ir skaitļu, kuri mazāki par 2017, un ciparu reizinājums ir 24?

7)  Maniem suņiem kāju skaits ir par 18 lielāks nekā degunu skaits. Cik man ir suņu?

8) Dots skaitlis 2017. Kur Lotei jāieraksta  cipars 3, lai iegūtu a) vismazāko, b) vislie-lāko piecciparu skaitli?

9)  Piecas no 10 pīlēm dēj olu katru dienu, citas piecas dēj katru otro dienu. Cik olu būs izdēts 1 nedēļas laikā?

10) Simtkājim ir 25 apavu pāri. Cik vēl apavu jānopērk, lai katrai kājai būtu 1 apavs?

11) 7 bērni stāv aplī. Nekur nestāv blakus 2 zēni vai 3 meitenes. Cik meiteņu šai aplī?

12) Vasaras nometnē 7 bērni ēd saldējumu katru dienu, 10 bērni ēd saldējumu katru otro dienu, bet pārējie neēd saldējumu vispār. Vakar 13 bērni ēda saldējumu. Cik bērnu ēdīs saldējumu šodien?

Šie uzdevumi paredzēti treniņam, lai sagatavotos olimpiādei. Atrisinājumi NAV jāsūta. Olimpiāde notiks 4. martā pl. 10.00 Cēsu pilsētas Pastariņa pamatskolā, Raunas ielā 7.

       
Biruta Boze
Datums: 2017. gada 14. februāris