3. un 4. klašu skolēni! Mācību gads rit pilnā sparā, un ceru, ka esat gatavi sākt palauzīt galvas ar dažādiem matemātikas uzdevumiem. Sākam konkursu! Noteikumi iepriekšējie. No oktobra līdz martam rēķināsiet savā skolā vai mājās 5 dažādus uzdevumus un atrisinājumus sūtīsiet man vērtēšanai. Varat lūgt skolotāju, vecāku vai citu skolēnu palīdzību, ja kādu uzdevumu paši nevarat atrisināt. Nerakstiet, ka uzdevumu nesaprotat, bet centieties atrisināt. Katra uzdevuma atrisinājums tiks novērtēts ar 2 punktiem, tātad kopā par kārtu maksimāli 10 punkti. Noteikti rakstiet uzdevuma risināšanas gaitu, ne tikai atbildi, lai saņemtu vairāk punktu.
9.martā (pirms pavasara brīvdienām) veiksmīgākos risinātājus aicināšu uz Cēsīm uz noslēguma olimpiādi, kur 3. un 4. klases skolēniem būs atšķirīgi uzdevumi. No katras klases tiks aicināts vismaz viens skolēns, ja viņš piedalījies visās kārtās.
1.kārtas uzdevumi
1) Vēro pēc kāda likuma veidotas skaitļu virknes un uzraksti 4 nākamos skaitļus:
a) 2; 5; 8; 11; ...
b) 256; 128; 64; 32; ...
c) 1; 4; 9; 16; ...
d) 1; 1; 2; 3; 5; 8; 13; ... Paskaidro, kā rēķināji virknes locekļus!
2) Olita grib skaitlī 504 kaut kur ierakstīt ciparu 3 tā, lai iegūtais četrciparu skaitlis būtu a) vislielākais, b) vismazākais. Kādi ir iegūtie skaitļi?
3) Datums 28.08.2018. satur trīs ciparus 8. Kāds ir tuvākais datums, kas arī satur trīs ciparus 8?
4) Arvis 12 m garu baļķi sazāģēja 2 m garos gabalos. Katru gabalu nozāģēja 10 minūtēs. Darbu viņš sāka pulksten 10.00. Cikos viņš beidza darbu?
5) Uzzīmē visus taisnstūrus, kuru perimetrs ir 16 centimetri!
Šo uzdevumu atrisinājumus sūtiet Birutai Bozei Mālu ielā 6, Cēsīs LV-4101
Atrisinājumus gaidīšu līdz oktobra mēneša beigām.