No 4. līdz 8. aprīlim pieci skolēni no Stalbes pamatskolas – Ralfs Strazdiņš, Marta Kuzņecova, Eunika Balode-Novikova, Elizabete Dārziņa un Ričards Rudaks – angļu valodas skolotājas Montas Jēkabsones pavadībā devās uz Dāniju, lai piedalītos “Nord Plus Junior” projekta otrajā kārtā.
Projekts aizsākās 2020. gadā, piedaloties trīs skolām - Stalbes pamatskolai no Latvijas, Plateļu pamatskolai no Lietuvas un Hjembekas internātskolai no Dānijas (Zēlandes salā).
Hjembekas skola atrodas apmēram 80 km no Kopenhāgenas uz Zēlandes salas. Skolā mācās aptuveni 70 skolēnu vecumā no 14 līdz 18 gadiem. Stalbes pamatskolas dalībnieki mitinājās Hjembekas skolas kopmītnēs un iejutās vietējo skolēnu ikdienā, piedaloties gan skolas uzkopšanā, gan atpūtas brīžos. Vienu diennakti skolēni pavadīja viesģimenēs, lai iejustos dāņu ģimenes sadzīvē, kā arī, lai pielietotu savas angļu valodas prasmes. Ģimenes ļoti laipni uzņēma savus jaunos draugus, katrs iespēju robežās centās savu viesi izklaidēt un “lutināt”.
Projekta dalībnieki devās uz Brorfeldes observatoriju, kur noklausījās izglītojošu lekciju par pēdējo ledus laikmetu, dalījās grupās, lai apsekotu ledus laikmeta radīto reljefu tuvākajā apkārtnē, praktiski veidoja pēc ledus laikmeta radītās dabas ainavas un izskaidroja notiekošos dabas procesus. Nākamajās dienās skolēni dalījās grupās, strādāja pie iegūto rezultātu apkopošanas un prezentācijas.
Tika gūta pieredze, kā dzīvo cilvēki zemē, kas pēc “World happiness report” datiem esot vislaimīgākie cilvēki pasaulē (tulkojumā no angļu val.: "Pasaules laimes ziņojums". ANO Ilgtspējīgas attīstības risinājumu tīkla izdevums). Dāņi ir bagāti, ar labu humora izjūtu, prot atpūsties un baudīt dzīvi. Un ar to ir pilnīgi pietiekami, lai padarītu viņus par laimīgākajiem cilvēkiem pasaulē.
Projekta satura pamatā ir zaļā izaugsme, klimata pārmaiņas un ilgtspējīga attīstība. Tā galvenie uzdevumi - veidot izglītības un kultūras attīstības partnerību starp audzēkņiem, veicināt labās prakses apmaiņu vides izglītības jomā un savstarpēju Ziemeļvalstu un Baltijas valstu kultūras izpratni. Tāpat arī dalīties ar aktuāliem vides izglītības materiāliem reģiona kontekstā, kā arī iemācīt grupu darba principus, projektu plānošanu un realizāciju un uzlabot jauniešu pilsonības un iekļaujošas pusaudžu izglītības kvalitāti.
Projekta trešā un noslēdzošā kārta plānota rudenī, septembra beigās, kad projekta dalībnieki ieradīsies Stalbes pamatskolā.
Projekta norises periods tika plānots 09.2020. - 05.2022., bet Covid-19 ierobežojumu rezultātā nācās termiņus mainīt.