Ir pagājušas 2 nedēļas kopš Latvijā izsludināta ārkārtējā situācija saistībā ar COVID-19 izplatību, kuras laikā noteikts arī tas, ka, sākot ar 16. martu, izglītības iestādes visā Latvijā savu darbu veic attālināti. Arī Pārgaujas novada izglītības iestādes ir aizvadījušas pirmo nedēļu, strādājot attālināti.
Tiek nodrošināta mācību vielas nodošana skolēniem videoformātā, tiek uzturēta saziņa gan ar skolēniem, gan skolēnu vecākiem e-pastā, telefoniski, e-klasē, kā arī klašu vecāku čata grupās. Straupes pamatskolas direktore Ligita Krūmiņa pirmo nedēļu ar attālināto skolas darbu vērtē pozitīvi. Viņa atzīst, ka tas ir tikai sākums un ir pārbaudījums ne tikai skolēniem, bet arī viņu vecākiem un skolotājiem. Grūtāk ir 1. – 4. klases skolēnu vecākiem, jo šai vecuma grupai vecāku klātbūtne, apgūstot mācību vielu, nepieciešama vairāk, savukārt, vecāko klašu skolēnu mācīšanās process esot patstāvīgāks. L. Krūmiņa uzsver, arī to, ka šajā nedēļā visi skolēni un viņu vecāki bijuši aktīvi, uzdoto izpildījuši. Direktore aicina novērtēt laiku, kas bērniem un viņu vecākiem jāpavada kopā.
Stalbes pamatskolas direktore Jolanta Dzene arī pirmo attālinātā darba nedēļu vērtē kā izdevušos. J. Dzene pastāsta, ka viss norisinās labi un no šīs situācijas var mācīties visi – skolēni, skolotāji un bērnu vecāki. Tiek uzlabotas ne tikai digitālās prasmes, bet arī organizatoriskās prasmes. Visiem attālinātajā darbā iesaistītajiem tagad īpaši svarīgi ir saplānot savu dienu tā, lai laika pietiek gan visu uzdevumu izpildīšanai, jaunās mācību vielas apguvei, gan arī atpūtai. Stalbes pamatskolas direktore atklāj, ka skolēni kopējās sakrakstēs motivē cits citu, kā arī ir klases, kurās mācības izvērtušās par draudzīgu sacensību – skolēni sacenšas par to, kurš būs pirmais, kas izpildījis visu uzdoto.
Aleksandra Bieziņa Raiskuma pamatskolā šonedēļ notikusi attālinātā projektu nedēļa, kas bijusi kā testa nedēļa attālinātajam mācību darbam. Skolēni atrisinātus uzdevumus iesūtījuši elektroniski. Kā zināms A. Bieziņa Raiskuma pamatskola ir speciālās pamata izglītības iestāde, kas nozīmē, ka attālinātā mācīšanās nozīmē individuālu pieeju. Skolas metodiķe Ruta Zālīte informē, ka tas jau tiek darīts, tiek meklēti dažādi risinājumi, piemēram, klašu audzinātāji nepārtraukti sazinās ar bērnu vecākiem, uzdevumi un mācību materiāli tiek nogādāti pat uz skolēnu mājām. Attālinātais darbs ir izaicinājums skolēnu, pedagogu, vecāku un bērnu digitālajām prasmēm, tomēr risinājumi tiek meklēti.
Pārgaujas novada izglītības iestādes kopumā vērtē pirmo attālinātā darba nedēļu kā izdevušos, īpaši uzsverot to, ka vecāku atgriezeniskā saite ir ļoti būtiska un ka ļoti svarīgi ir šajā situācijā sadarboties. Tieši tāpēc, ja attālinātā mācību darba procesā radušās problēmas, vecāki tiek aicināti komunicēt ar klašu audzinātājiem, priekšmetu pedagogiem, kā arī ar izglītības iestāžu vadību, lai kopīgi varētu meklēt risinājumus aktuālajiem jautājumiem un problēmām, kas radušās mācību procesā.